-Mi smo mala privreda i uvozno smo orijentisani kao i sve druge male privrede. Ali imate vi male otvorene privrede koje imaju konstantan suficit u spoljnotrgovinskoj razmjeni što govori o njihovoj zdravoj konkurentnosti u međunarodnim okvirima – poručuje ekonomski analitičar Jelena Trivić.
Uvoz proizvoda koje BiH već ima u svojoj ponudi je posljedica nezainteresovanosti za privredu i pokušaj zarade na domaćim proizvodima čime bi se povećao izvoz i eventualno i premašio uvoz.
-Nije razvijen taj osjećaj za domaće, odnoosno deficit pretvoriti u suficit. Potrebna je zaista ozbiljna politika u Bosni i Hercegovini koja će obezbijediti dodatna sredstva od sopstvene proizvodnje, odnosno proizvodnje sopstvenih proizvoda – kaže poslanik SDS-a u NSRS Mirjana Orašanin.
Svi ovi podaci pokazuju da je ekonomska kriza u BiH sve veća i dublja, a jedna od prvih stavki u koju bi se trebalo uložiti je marketing, poručuju ekonomisti.
-Bez dobrog marketinga se ne može ići dalje. Za marketing se mora dobro ulagati. Marketing država smatra troškom, a ustvari je to dio poslovne politike bilo koje kompanije…Znam da je u vrijeme kada je u ministarstvu spoljnih poslova bio Mirko Šarović dogovoren izvoz junećeg mesa u Tursku avionima. Izvoz jaja, ribe, to su poslovi koje mora da radi ministarstvo – poručuje ekonomista Zoran Pavlović.
Sve to dovelo je do ogromnog spoljnotrgovinskog deficita za prvih jedanest mjeseci prošle godine u iznosu od 12 milijardi maraka, jer je uvoz proizvoda u BiH iznosio 29 miljardi, dok je izvoz robe i usluga iz BiH bio svega 17 milijardi maraka.
Jadran Trebinje® 2022. All rights reserved.
Made By
Adria Management Services